Kapcsolat

Kapcsolat

Jelentkezés tesztvezetésre

Jelentkezés tesztvezetésre

Kérjen ajánlatot

Kérjen ajánlatot!

Szerviz bejelentkezés

Szerviz bejelentkezés

Hírlevél

Hírlevél

@ Contact

Kapcsolat

Kapcsolat

Jelentkezés tesztvezetésre

Jelentkezés tesztvezetésre

Kérjen ajánlatot

Kérjen ajánlatot!

Szerviz bejelentkezés

Szerviz bejelentkezés

Hírlevél

Hírlevél

Search

ÚJ PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – VERSENYRE TERVEZVE

A PEUGEOT bemutatja vadonatúj versenyautója, a 9X8 Hypercar prototípust, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A meghajtásról egy hibrid rendszer gondoskodik, melynek teljesítménye négykerék-hajtással jut el az aszfaltig. A hiperhatékony prototípus tökéletesen illeszkedik a PEUGEOT új, Neo-Performance névre hallgató termékstratégiájába, ami a felelősebb teljesítmény elérését tűzte ki a szériaautókban csakúgy, mint a versenymodellekben. A 9X8 megszületését a PEUGEOT SPORT és a PEUGEOT Design csapatainak példátlan együttműködése tette lehetővé.

A aerodinamikai koncepció és a külső formaterv az Olivier Jansonnie – a PEUGEOT Sport műszaki igazgatója – vezette tervezőmérnökök és a Matthias Hossann – a PEUGEOT formatervezési igazgatója – által irányított dizájnerek hónapokig tartó intenzív együttműködésének eredménye.

A PEUGEOT 9X8 annak a PEUGEOT 905-nek és 908-nak az örökébe lép, amelyek 1992-93-ban, illetve 2009-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt.

A PEUGEOT a 9X8-cal a Neo-Performance stratégiáját követi, amely egyszerre kínál kiemelkedő sportosságot, a szériamodellekben is alkalmazható csúcstechnológiai szaktudást, hatékonyságot és kifinomult stílust.

Az új koncepció alapja az a FIA és az ACO által újonnan megalkotott szabályozás, amely bevezette a Le Mans Hypercar (LMH), azaz az eddigi királykategória, az LMP1 utódjának fogalmát. Az új szabályozás rugalmasabban kezeli az aerodinamikai megoldásokat, teret ad radikálisan új megközelítéseknek, innovatív modelleknek, és több szabadságot biztosít a dizájnereknek is. A mérnökök és a formatervezők azonnal meg is ragadták az alkalmat arra, hogy új tervezési eljárásokat alkalmazzanak, szakítsanak a bevált szokásokkal és igazi műfajteremtő PEUGEOT-modellt alkossanak.

A 9-es szám a márka ikonikus versenyautóira utal, nevezetesen az 1990 és 1993 között aktív 905-ösre és a 2007-től 2011-ig sikeres 908-asra.

Az X egyszerre jelzi a négykerék-meghajtást és a hibrid hajtásláncot, ami arra is utal, hogy a márka az autóversenyzésben is fontosnak tartja az elektromos stratégiát.

A 8-as szám pedig a márka aktuális modellkínálatának „sorszáma”: 208, 2008, 308, 3008, 5008 és természetesen az 508 – mely utóbbit egyébként nemrégiben adtak ugyanannak a mérnöki és dizájnercsapatnak a „kezelésébe”, akik a Hypercart is tervezték. A cél, hogy a modell a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád első tagja legyen.

PÉLDÁTLAN DIZÁJN

„Pontosan tudom, milyen minőségre és innovatív megoldásokra képesek a PEUGEOT formatervezői és a PEUGEOT Sport csapata, de be kell valljam, ezzel a lenyűgöző 9X8-cal megleptek: egyszerűen briliáns az, ahogyan ötvözték egy karakteres márka jegyeit az úttörően újító vonalvezetéssel.” – jelentette ki Linda Jackson, a PEUGEOT vezérigazgatója.

„A PEUGEOT neve kötelez: vezérmotívumunk ezért az ugrásra kész nagymacska volt – magyarázza Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója. – Ez a kép ihlette a kissé előrefelé nyúló pilótafülkét. Általában pedig a PEUGEOT 9X8 a márka stilisztikai sajátosságait tükrözi: kifinomult, karakteres, elegáns, dinamikus, szenvedélyes.”

A formatervezői csapat nem csupán a modell általános vonalvezetésébe igyekezett beilleszteni a PEUGEOT sajátosságait, hanem minden apró részletbe is – természetesen az optimális hatékonyságot tartva szem előtt

Így kapta meg a PEUGEOT 9X8 a márka három oroszlánkaromra emlékeztető fényszóróit elöl és hátul is. Az orr-részen, valamint az oldalelemeken, visszfényben megvilágítva kapott helyet a vadonatúj oroszlánfejes logó. A szeléniumszürke fényezést kriptonitszínű (azaz kissé fémes sárgászöld) betétek díszítik a karosszérián és a beltérben is – ez a megoldás is a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád sajátja, amely az 508 és az 508 SW modelleken jelenik meg először.

A 9X8 pilótafülkéje is tartogat meglepő megoldásokat, bizonyítva azt, hogy a tervezőcsapat rendkívül nagy figyelmet fordított az autó belterére is.„ Mindenképpen nagyon különleges pilótafülkét akartunk kialakítani – mondja Matthias Hossann.

"A versenyautók beltere mindezidáig teljesen jellegtelen volt, merőben funkcionális, a márka sajátosságait nélkülöző megoldásokkal. Mi beletettük a márka színvilágát és a szériamodellekből ismert i-Cockpitet, és ezzel életre keltettük a pilótafülkét."

"Mostantól ráadásul a belső kamerás felvételeken a nézők is azonnal felismerhetik, hogy egy PEUGEOT-t látnak.”

Az autó külsején kiemelendőek az aprólékossággal kialakított felnik, a letisztult, strukturált vonalú oldalelemek. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a kerekek felső része is láthatóvá válik. A külső visszapillantók teljesen integráltak, ezért semmi sem áll az áramló levegő útjába.

NO WING! AZ ÚJ LMH SZABÁLYOZÁSBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEK

A PEUGEOT 9X8 hátsó részén megtaláljuk egyrészt a három oroszlánkarmot formázó fényszórókat, amelyek közrefogják az óriási diffúzort. Utóbbin vicces kikacsintásként az alábbi feliratot láthatjuk: „We need no rear wing” (Nekünk nem kell hátsó szárny.)

„A Le Mans Hypercar (LMH) új szabályozásának az a célja, hogy kiegyenlítse a klasszikus teljesítményalakító tényezőket – magyarázza Olivier Jansonnie, a PEUGEOT Sport WEC programjának technikai igazgatója. – Ez azért nagyon izgalmas, mert lehetőséget ad arra, hogy a hagyományos keretek közül kilépve mi magunk találjuk ki azokat a megoldásokat, amelyekkel növelni tudjuk a teljesítményünket. Az aerodinamika pedig kiváló terep erre. A szabályozás azt mondja ki, hogy az autón csupán egyetlen állítható aerodinamikai elem lehet, de azt nem köti ki, hogy ennek a hátsó légterelőnek kell lennie. A mi számításaink és szimulációink pedig azt mutatták, hogy hátsó szárny nélkül is nagyon jók tudunk lenni.”

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

HIPERHATÉKONY HIBRID HAJTÁS

A 9X8 hátuljába a PEUGEOT HYBRID4 motorcsalád V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos hengerszögű biturbó motorja kerül, amely már április óta gyűjtögeti a kilométereket a tesztpadon.

Az autó elejébe kerülő 200 kW-os elektromos motor, a 7 sebességes szekvenciális váltó és az akkumulátor jelenleg gyártási fázisban van, és a tervek szerint készülnek el a tesztek idejére. A PEUGEOT Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) napról napra oldják meg azokat a kihívásokat, amelyeket egy magas sűrűségű, nagy teljesítményű és nagyfeszültségű (900 voltos) akkumulátor fejlesztése jelent.

LE MANS, A PEUGEOT LABORATÓRIUMA

Az autóversenyeken – különösen pedig az extrém erőpróbának számító Le Mans-i 24 órás versenyen – nemcsak az aerodinamikai, mechanikai és elektronikai hatékonyság, de a PEUGEOT teljes mérnöki szakértelme is vizsgázik. Az autók 24 óra alatt 5400 kilométert tesznek meg – ez körülbelül annyi, amennyit a Formula-1-es gépek egy teljes szezon alatt teljesítenek. Hihetetlen kihívás ez az autók megbízhatóságát és hatékonyságát tekintve.

Linda JACKSON hangsúlyozza: „Az, hogy a PEUGEOT elindul a hosszútávú világbajnokságon, nem szimplán versenyzés kérdése. Ez a verseny valódi laboratórium a PEUGEOT számára. Ez magyarázza azt is, hogy miért ilyen fontos számunkra Le Mans. Természetesen sokat számít a sporteredmény is, de talán még többet az, hogy extrém körülmények között, 24 órán keresztül látjuk a technológiáinkat működni. Versenyhelyzetben tesztelhetjük a hibrid meghajtást és minden olyan technológiát, amely az üzemanyag-fogyasztás – ezzel együtt a CO2-kibocsátás – csökkentését szolgálja, és amelyeket jelenleg is fejlesztünk a szériamodellekhez. A PEUGEOT Sport munkatársai számára nagy büszkeség, amikor az általuk kifejlesztett megoldások bekerülnek a szériamodellekbe. Ügyfeleink számára pedig Le Mans és az ott mutatott teljesítmény az autóink minőségének mércéje.”

A PILÓTÁK SZAVAIVAL ÉLVE:

Ilyet még nem láttunk", mondta Loïc Duval, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Kevin Magnussen, Gustavo Menezes, Paul Di Resta és James Rossiter. A pilóták alig várják, hogy a kormány mögé ülhessenek az első teszteken, melyek várhatóan az év végén tartanak meg.

PAUL DI RESTA

Skót, 35 éves, volt Formula-1 pilóta, 2010-ben DTM bajnok:

„Eddig mindenki csak találgatta, mi az, hogy Hypercar. Most már mindenki számára világos lesz. A harcos és újító dizájn, a márka minden jellegzetességével – ez nagy meglepetés lesz.”

LOÏC DUVAL

Francia, 39 éves, a 2013-as Le Mans-i verseny győztese, 2013 hosszútávú világbajnoka:

„Vannak olyan autók, amelyekre azt mondjuk: de jól néz ki ¾-es elölnézetből. A másiknak tetszik az oldala, a harmadiknak az orra, a negyediknek a hátsó része. Körbejárva a 9X8-at, azt kell mondanom: mindenhonnan nézve gyönyörű!”

MIKKEL JENSEN

Dán, 26 éves, hosszútávú autóversenyző, 2019 Európa-bajnoka az LMH3 kategóriában:

„A 9X8 nagyon más, mint azok az autók, amelyeket az elmúlt időszakban láttunk, vagy hírt kaptunk felőlük. Ha ezzel a kocsival győzni tudunk, az valóban történelmi tett lesz, mert soha ilyesmire még nem volt példa.”

KEVIN MAGNUSSEN

Dán, 28 éves, volt Formula-1 pilóta, hosszútávú IMSA pilóta:

„Ilyet még nem láttunk. Ez tényleg a jövő versenyautója. Soha nem volt még példa arra, hogy egy versenyautó ilyen dizájnt kapjon. A hátsó szárny hiánya nagyon meglepett. Új korszakba lépünk.”

GUSTAVO MENEZES

Amerikai, 26 éves, WEC és ALMS versenyző, 2016-ban győzött Le Mans-ban és az LMP2 kategória világbajnoka lett:

„A 9X8 új fejezetet nyit az autósport történetében. Az elmúlt 10 év az LMP1 prototípusokról szólt, most eljött az idő arra, hogy a 9X8-cal egészen más, ikonikus jövőt írjunk.”

JAMES ROSSITER

Brit, 37 éves, volt Formula-1, ALMS és Super GT versenyző:

„Nem számítottam ilyen mértékű kreativitásra. Ez az autó tényleg szakít a múlttal! Ezzel a Hypercarral a PEUGEOT magasabbra húzza a határokat!”

JEAN-ERIC VERGNE

Francia, 31 éves, volt Formula-1 pilóta, kétszeres Formula E bajnok:

„A PEUGEOT 9X8 teljességgel forradalmi autó. A csapat olyan irányba indult el most, amelyet már nagyon régóta nem láttunk az autósportban. Ez egyszerűen csodálatos.”

Kapcsolat

Kapcsolat

Jelentkezés tesztvezetésre

Jelentkezés tesztvezetésre

Kérjen ajánlatot

Kérjen ajánlatot!

Szerviz bejelentkezés

Szerviz bejelentkezés

Hírlevél

Hírlevél

↑ Ugrás az oldal tetejére